top of page

SECONDroom | mesh up

SECONDroom_meshup
expo_ErikHaemers_SECONDroom_MESHup_09042022 (13)_edited
Erik_Haemers_MESHUP_ft Brit
expo_ErikHaemers_SECONDroom_MESHup_09042022 (8)
expo_ErikHaemers_SECONDroom_MESHup_09042022 (6)
expo_ErikHaemers_SECONDroom_MESHup_09042022 (11)_edited
expo_ErikHaemers_SECONDroom_MESHup_09042022_ftNathalie (3)
expo_ErikHaemers_SECONDroom_MESHup_09042022 (1)
expo_ErikHaemers_SECONDroom_MESHup_09042022 (8)_edited
expo_ErikHaemers_SECONDroom_MESHup_09042022_ftNathalie (1)

ONLY OPEN
09|04|2022 18h00-21h00

LOCATION
SECONDroom Antwerpen
Terlinckstraat 30 - 2600 Antwerpen

 

MESH UP

after the groupexpo and the postcard project I was happy to be back at SECONDroom

 

the mesh series was first shown at Zebrastraat [Ghent]

the largest piece being acquired by it's Liedts-Meesen foundation

 

for my solo at SECONDroom I continued to experiment with this flexible series
of hard edge prints on soft industrial material

 

the prints have been draped, hung as flags, rolled up lying on the floor

in "mesh up" they were hung on rails at different levels + layers creating a flexible installation
during the expo the prints were moved sideways, creating different layers + different views

also on view: a unique doublesided prototype

big thanks to Brantt_[artist + art handler] for the install

photos a.o. by SECONDroom, Nathalie Douxfils, Blomster + Brit Taels

 

ABOUT SECONDroom

excerpt from HART magazine

 

“Ik positioneer SECONDroom ergens tussen het atelier van de kunstenaar en andere toonruimtes en instituten. De kern van de zaak is dat ik een alternatief wil bieden. Ik heb geen kritiek op andere toonplaatsen zoals galeries of musea, maar zelf wilde ik iets anders creëren.

 

Het is in de eerste plaats een plek waar de kunstenaar kan experimenteren.
Voor sommige kunstenaars is het de eerste keer dat ze hun werk tonen, voor anderen was het lang geleden. Nog anderen grijpen de kans om een speciaal project eindelijk uit te voeren.

 

Het is een plaats waar ze iets kunnen proberen, zonder enige druk, want enerzijds geven we hen volledig carte blanche, en anderzijds duurt de presentatie maar één avond: het is even snel voorbij als het van start gaat.
We zijn geen galerie en bijgevolg is er ook geen druk om te verkopen.”


Christophe Floré

bottom of page